El Vendrell – Fondo del Mata

No sé si coneixeu la gran feinada que fa SOMDEPICNIC . Un bloc, que si no el coneixeu i us agrada sortir en família i sobretot gaudir de pícnics i sortides amb els petits us encantarà, ja que es tracta d’una fantàstica base de dades amb mapa de zones de lleure o pícnic per Catalunya i també més enllà. Si us fixeu al mapa, la Costa Daurada és la que té menys oferta en comparació a altres territoris, però crec que això pot estar canviant.

I crec que està canviant perquè hem descobert un lloc dins del terme municipal de El Vendrell, a 10km de casa que ens ha deixat encantats!

Hi vam anar a finals de maig un vespre entre setmana, quan començava a allargar-se el dia i encara podíem fer un passeig abans de sopar. A 10/15 minuts de Torredembarra, com ve diu a la web de l’ajuntament es tracta d’un antic abocador de runa restaurat. No en queda evidència, sinó al contrari, s’ha fet una gran feina. Tant si accediu per la N340 direcció Tarragona o Barcelona, heu d’agafar la sortida EL FRANCÀS, entre Sant Vicenç de Calders i Roda de Barà. La carretera d’accés no està gaire cuidada, però en 5 minuts us trobareu a l’entrada de la zona d’esbarjo.

Hem descobert que per fer servir la zona de picnic els caps de setmana, es a dir només les taules i deixar el cotxe a l’aparcament, es paga 5,20€. Preu per familia/taula. Si es vol fer servir la zona de barbacoa el preu són 10,50€ i s’ha de reservar trucant l’ajuntament. Per més informació aquí teniu l’enllaç de l’ajuntament.  El servei de guarda hi és només de 10h a 19h, i ofereixen la possibilitat de comprar el carbó, ja que no es pot fer servir llenya.

Entre setmana ens han comentat que no es paga res. I si només voleu anar d’excursió a veure l’estany, sempre podeu deixar els cotxes a l’exterior i caminar.

Hi ha vàries opcions per arribar fins a l’estany. Si hi aneu amb cotxet, només cal que seguiu el camí que passa per sobre la zona de pícnic i en menys de 15 minuts hi sereu. També podeu portar els petits en motxilla i anar a través de la muntanya. En aquest cas, si pugeu les escales de la zona del pícnic, hi trobareu una roca i just al davant un camí que baixa. Si el seguiu de nou teniu dos opcions, pujar per unes escales o agafar la rampa a la dreta. Nosaltres vam agafar les escales, però si agafeu la rampa arribareu abans a l’estany i és molt planer.

Podeu fer la ruta circular, que no fa més de 2/3km en total. Quan arribeu a l’estany gaudiu dels ànecs, les tortugues, els insectes…hi ha bancs a totes bandes per seure i descansar i molta ombra.

Una excursió molt recomanada, ens ha agradat a tots i segur que repetirem!