Vespella de Gaià – Museu al aire lliure

Últimament i gràcies a les recomanacions d’amics i de xarxes socials estem descobrint veritables joies a tocar de casa. De rutes i excursions en tenim unes quantes pendents, i poc a poc anem descobrint el nostre entorn. Peró a vegades busquem una visita diferent, original que no suposi la logística d’una excursió peró que ofereixi incentius als petits.

Amb aquesta idea vam descobrir el Museu d’Instal·lacions Artístiques de Vespella de Gaià, (MIAVG), que actualment es compon de nou escultures, repartides per tot el municipi, de diferents artistes.

Vespella de Gaià està format per quatre nuclis urbans. Tres dells totalment consolidats com són els 2 nuclis antics – Vespella i els Masos de Vespella – i l’altre més contemporani com és Sant Miquel, a més del nucli de La Coma que es troba en procés de consolidació.

Vam començar la nostra visita als Masos de Vespella, ja que venint de l’enllaç de l’autopista AP7 i l’autovia A7, és el primer nucli que trobem de camí a Vespella. Un mapa a la mateixa carretera ens assenyalava les diferents escultures i on trobar-les!

A Sant Miquel, una zona urbanitzada més recent, hi vam descobrir un parc amb una zona de picnic.

Vam anar seguint la ruta en cotxe, ja que les distàncies entre els diferents nuclis són grans, i no vam trobar enlloc cap mapa ni itinerari marcat, apart dels plànols grans en diferents punts. Seria una bona idea tenir un plànol en pdf per poder descarregar i així no perdre’s cap escultura!

El nucli antic de Vespella va ser tot un descobriment. Vam aparcar al cotxe davant d’un espai verd on es troba una escultura de drac que els nens van gaudir molt. També als laterals vam trobar elements artístic originals.

Vam pujar el turó fins a la petita esglèsia romànica. Des de la part superior es tenen unes vistes del Baix Gaià molt boniques, i la ruta és totalment assequible. Quan hi vam ser, no podíem accedir amb cotxet fins la part superior perquè  hi havia una part del camí tancat. Vam pujar per unes escales portant a la petita en motxilla portanadons.

Una visita moooolt recomanada, que ens va agradar a tots. La majoria d’escultures tenen una placa amb el nom de l’obra i l’artista. Cal però anar bastant a l’aventura, ja que no està gaire ben indicat des de la carretera. També algunes de les obres són de difícil accés, ja que nosaltres anàvem en cotxe i no hi havia on aparcar sempre. Una opció segurament interessant seria fer la visita en bicicleta, o deixar el cotxe al nucli antic i baixar caminant.